Η Πρώτη Μουσική Διδασκαλία των παιδιών
Πολλοί είναι αυτοί που έχουν μιλήσει σχετικά με την διδασκαλία της μουσικής σε παιδιά όπως για παράδειγμα του πιάνου ή της κιθάρας που είναι από τα πλέον διαδεδομένα όργανα, καθώς με αυτά τα περισσότερα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την μουσική.
Συνήθως οι γονείς από άγνοια, προσλαμβάνουν έναν δάσκαλο που κάποιοι γνωστοί τους θα συστήσουν ή κάποιο νεαρό που τυγχάνει να παίζει πιάνο ή κιθάρα ή έστω να έχει κάνει μουσικές σπουδές, με την σκέψη «προς το παρόν» ή «για αρχή καλά είναι» και πως αν το παιδί τους δείξει πραγματική κλίση και αγάπη για την μουσική, τότε θα σκεφτούν για κάτι καλύτερο!
Το αποτέλεσμα βέβαια είναι πως τα παιδιά τους, έπειτα από λίγα μαθήματα αρχίζουν να αποστρέφονται τη μουσική, να θεωρούν τα μαθήματα πιάνου σαν κάτι το καταναγκαστικό, σαν τιμωρία, αφού έχει παρατηρηθεί ότι πιθανότατα αυτός ο πρώτος μουσικός δάσκαλος του παιδιού τους, δεν θα είναι και μουσικός παιδαγωγός! Δηλαδή ο ειδικός εκείνος που όχι απλά διδάσκει νότες, αλλά θα μεταδώσει στο παιδί την αγάπη για την μουσική. Ακόμα και τα παιδιά εκείνα που δεν θα σταματήσουν απογοητευμένα τη μουσική, θα έχουν αποκτήσει τόσα ελαττώματα τόσο στην τεχνική τους όσο και στην θεωρητική τους κατάρτιση, που μετά χρειάζεται διπλάσιος αγώνας αλλά και έξοδα για να υπερκαλυφθούν.
Όλοι μας λίγο ή πολύ έχουμε παρακολουθήσει μαθητικές μουσικές επιδείξεις. Συχνά ανάμεσα στους μαθητές του ίδιου καθηγητή, παρατηρούμε ότι κάποιοι μαθητές είναι άριστοι και άλλοι όχι τόσο καλοί. Αυτό σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στα «πρώτα μαθήματα» που όπως αναφέραμε, τα παιδιά φορτώνονται με ελαττώματα και ελλείψεις που αργότερα είναι πιο δύσκολο να απαλλαγούν.
Αντί του “δασκάλου της διπλανής” πόρτας λοιπόν ή του παιδιού του γείτονα που ξέρει μουσική, αν ένας γονιός στείλει το παιδί του σε ένα Ωδείο που διαθέτει «Μουσικούς Παιδαγωγούς», θα δει καθαρά την πρόοδο του παιδιού του αλλά και την μέριμνα που θα υπάρξει εκ μέρους του Ωδείου ώστε να μην μείνει τίποτα απρόσεκτο, τίποτα απεριποίητο. Και οι πιο μικρές λεπτομέρειες τονίζονται ώστε να παρουσιασθεί ένα παίξιμο άριστο, εμπνευσμένο που κάθε νότα και κάθε χρόνος του κειμένου θα εκτελείται σωστά και αρμονικά.
Τα παιδιά ενός Ωδείου, όταν αυτό τους προσφέρει το ζητούμενο, εκτελούν τις μουσικές ασκήσεις με άνεση και αυτοπεποίθηση και συγχρόνως με βαθιά εσωτερική χαρά, καθώς έχει φροντίσει από πριν ο μουσικός παιδαγωγός τους να τους ισιώσει τον δύσκολο δρόμο της εκπαίδευσης, να τους κάνει το μάθημα ευχάριστο, ανεξάρτητα από την φυσική τους μουσική προδιάθεση.
Οι γονείς συνεπώς δεν θα πρέπει να σκέφτονται επιπόλαια (και δικαίως αφού δεν γνωρίζουν) για τα πρώτα μουσικά μαθήματα των παιδιών τους, για οποιοδήποτε μουσικό όργανο κι αν έχουν επιλέξει. Θα πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί και καχύποπτοι όταν βλέπουν να φορτώνουν τα παιδιά τους με δύσκολα κομμάτια και απροσπέλαστη ύλη, με μοναδικό σκοπό τον εντυπωσιασμό των συγγενών και των φίλων, κομμάτια που τα παιδιά βεβαίως ανέτοιμα ακόμα, εκτελούν επιφανειακά με πλήθος από φρικτά λάθη.
Και δυστυχώς τέτοια κομμάτια ακούμε διαρκώς ακόμα και από τόπους που διαφημίζουν που έχουν δασκάλους καλούς και καλή διαφήμιση!
Η επιλογή λοιπόν ενός σωστού ωδείου, θα πρέπει να αποτελεί μέριμνα πρώτης προτεραιότητας, γιατί η σωστή τοποθέτηση μουσικής βάσης στα παιδιά, είναι αυτή που θα καθορίσει και την μετέπειτα πορεία τους.
Επικοινωνήστε με το Ωδείο Όπερα Αθηνών στο τηλέφωνο 210 8678239 ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα σας καλέσουμε για να συζητήσουμε οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεστε